YHDISTYKSEN TOIMINTA

• Kotikäynnit: autetaan ohjattavan kotona
  • Jäsenkerhot: verkkovälitteisiä tietoiskuja jäsenille
  • Koulutus: monenlaista tarjontaa
  • Tapahtumat: digiasioiden ja toiminnan tutuksi tekemistä
  • Kokoontumiset: yhdistyksen kokouksissa linjataan
    toiminnan suunnat

Toimintatapamme on vertaisohjaus ja ohjaajamme ovat vapaaehtoisia. Vertaisohjaus on sitä, että seniori ohjaa senioria. Jokainen saa henkilökohtaista ohjausta omista lähtökohdistaan, omiin tarpeisiinsa, omien digiongelmien ratkaisemiseksi. Henkilökohtaisista ohjaustuokioista voi sopia eri ohjauspaikkojen tarjoamien mahdollisuuksien mukaan.

Vertaisohjaus auttaa niitä senioreita, joille kurssimuotoinen opiskelu ei syystä tai toisesta sovi tai aloituskynnys tietotekniikan opiskeluun tuntuu liian korkealta.

Koulutamme digineuvojiksi vertaisohjaajia, jotka auttavat ja rohkaisevat senioreita hankkimaan digitaitoja.

Vertaisohjaajat tekevät myös mahdollisuuksien ja resurssien sallimissa rajoissa kotikäyntejä. Kotikäynneillä pyrimme auttamaan kotitietokoneen ylläpitoon liittyvissä kysymyksissä, kuten tietoturvapäivityksissä, oheislaitteiden ja ohjelmien asennuksessa sekä tulostin- ja internetongelmissa.

Jäsenyys

Jäsenenä voit osallistua jäsenkerhoihin, vertaisohjauksiin yms.
Yhdessä voimme myös vaikuttaa ikääntyviä koskevaan päätöksentekoon.

Jäseneksi voit ilmoittautua vasemmalta löytyvällä lomakkeella

Jäsenyytesi on voimassa, kun yhdistyksen hallitus on hyväksynyt jäsenyytesi ja olet maksanut yhdistyksen vuosijäsenmaksun.

Jäsenmaksu vuonna 2024 on 15 €.

Yhteisö-/kannatusjäsenmaksu vuonna 2024 on 50 €

Yritys-/kannatusjäsenmaksu vuonna 2024 on 500 €